tercipta akal dan emosi utk menguasai segalanya..
hari hari dilalui dengan penuh cabaran..
hari esk tlh tercatit sejak azali yng siapa pn tdk tahu apa trjdi....
khdpan brcmpur indah dan keliru..
semoga kehidupan ini sentiasa dirahmati, diberkati, disayangi dan dilindungi olehnye..

Ahad, 29 Jun 2014

HORMAT DAN EGO

Tertekan dengan kehidupan seharian... tapi bila bersendirian rasa tenang sangat contoh cam wktu skrg ni.. aku x pernah buat orang kalo pernah mungkin aku lupa dan jika silap terus aku minta maaf.. sbb bila salah dengan manusia harus minta maaf secara depan tapi bila berdosa dengan Allah hanya mohon doa terhadapnya..tu yang aku dengar ceramah dan mmg betul pun.. x bole ke jgn ckp lepas kat aku depan orang, hormat aku ni manusia ade hati perasaan. aku bukan berjawatan besar, tidak bergaji banyak, aku cuma minta dihormati je bkn main marah, lepas cakap, membebel dpn semua semua orang kurang ajar nmnye tu..pasal orang2 tertentu buang masa je buat aku jadi dendam, marah, menangis.. huiii korang ni sape yang bole buat aku mcm ni..walaupun aku adlh ahli akrab tapi kdgkala aku keliru.. manusia tiada masalah tapi keliru.. nak minta tukar ssh nk dpt skrg.. tapi bila dpt tkr mngkin ada kebaikan atau mngkn lebih teruk dari skrg.. mentang2 aku ckp lembut, jgn pijak kpla aku melampau sangat..tolong hormat orang!!!!! itu je aku minta dari korang...pstu x bole ke tolak ego tu sikit.. nk bercakap kene tengok waktu yang sesuai.. hello ko tu sape.. dengan Allah pun aku bole mohon bila2 masa.. ni tengok wktu yang sesuai.. bila nk ckp dgn aku main redah je bole pulak..ok aku akan elak dari ckp dengan org2 mcm ni. buang masa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan