tercipta akal dan emosi utk menguasai segalanya..
hari hari dilalui dengan penuh cabaran..
hari esk tlh tercatit sejak azali yng siapa pn tdk tahu apa trjdi....
khdpan brcmpur indah dan keliru..
semoga kehidupan ini sentiasa dirahmati, diberkati, disayangi dan dilindungi olehnye..

Ahad, 29 Jun 2014

HORMAT DAN EGO

Tertekan dengan kehidupan seharian... tapi bila bersendirian rasa tenang sangat contoh cam wktu skrg ni.. aku x pernah buat orang kalo pernah mungkin aku lupa dan jika silap terus aku minta maaf.. sbb bila salah dengan manusia harus minta maaf secara depan tapi bila berdosa dengan Allah hanya mohon doa terhadapnya..tu yang aku dengar ceramah dan mmg betul pun.. x bole ke jgn ckp lepas kat aku depan orang, hormat aku ni manusia ade hati perasaan. aku bukan berjawatan besar, tidak bergaji banyak, aku cuma minta dihormati je bkn main marah, lepas cakap, membebel dpn semua semua orang kurang ajar nmnye tu..pasal orang2 tertentu buang masa je buat aku jadi dendam, marah, menangis.. huiii korang ni sape yang bole buat aku mcm ni..walaupun aku adlh ahli akrab tapi kdgkala aku keliru.. manusia tiada masalah tapi keliru.. nak minta tukar ssh nk dpt skrg.. tapi bila dpt tkr mngkin ada kebaikan atau mngkn lebih teruk dari skrg.. mentang2 aku ckp lembut, jgn pijak kpla aku melampau sangat..tolong hormat orang!!!!! itu je aku minta dari korang...pstu x bole ke tolak ego tu sikit.. nk bercakap kene tengok waktu yang sesuai.. hello ko tu sape.. dengan Allah pun aku bole mohon bila2 masa.. ni tengok wktu yang sesuai.. bila nk ckp dgn aku main redah je bole pulak..ok aku akan elak dari ckp dengan org2 mcm ni. buang masa..

Sabtu, 5 Januari 2013

2013 dan penghujung 2012


Meningkat lagi umoku bile sampai tahun baru, selamat tahun baru 2013 yang diriku berumo 29 thn dan selamat tinggal 2012 serta kenangan yang x kan dilupakan ( hp baru, vietnam, pengembaraan langkawi, naik menara klcc, kehilangan kakak ipar dll). Hidup dengan semangat baru, amal ibadat yng lengkap, keluarga dan kesihatan yang sempurna dan diredhai insyaallah..

PENGHUJUNG 2012

Teringat kursus kt Melaka  November 2012 yang lepas, pertama kali naik menara taming sari dan makan cendol yang sedap mmm bila la lg nk gi situ eh..









Dan 30/11/2012 kenangan lawatan bersama puspanita, pertama kali naik sampai ke puncak menara klcc bestt










Pastu bulan 12 ade cite THE HOBBIT keluar kat pawagam..
The Hobbit adelah permulaan bagi cerita The Lord Of The Ring.. best sesangat sbb mnt cerita yang begini dan x sbr nk tnggu episode yng ke dua..huhu
 http://trailers.apple.com/trailers/wb/thehobbit/


The Hobbit: An Unexpected Journey


Synopsis

The adventure follows the journey of title character Bilbo Baggins, who is swept into an epic quest to reclaim the lost Dwarf Kingdom of Erebor from the fearsome dragon Smaug. Approached out of the blue by the wizard Gandalf the Grey, Bilbo finds himself joining a company of thirteen dwarves led by the legendary warrior, Thorin Oakenshield. Their journey will take them into the Wild; through treacherous lands swarming with Goblins and Orcs, deadly Wargs and Sorcerers. Although their goal lies to the East and the wastelands of the Lonely Mountain, first they must escape the goblin tunnels, where Bilbo meets the creature that will change his life forever... Gollum. Here, alone with Gollum, on the shores of an underground lake, the unassuming Bilbo Baggins not only discovers depths of ingenuity and courage that surprise even him, he also gains possession of Gollum's "precious" ring that holds unexpected and useful qualities... A simple, gold ring that is tied to the fate of all Middle-earth in ways Bilbo cannot begin to know.
Genre:Fantasy, Action and Adventure
Official Site:http://www.thehobbit.com
Run Time:170 minutes

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sabtu, 1 Disember 2012

HARI JADIKU

Dah 5 tahun dlm menempuh alam perkahwinan dan 5 kali juge dpt hadiah dari orang tersayang..

antara hadiah berharga untuukkkuu waktu hari jadi ..hehehe







anak patoong yng comeiiii teman daku waktu dirinya gi outstation yang selalu ade tugasan luar tu yang hadiah anak patung..emhh geramm



selalu wktu birthday abg tny nk mkn ape kenny rogers la pilihanku :----- owwhh sedapnye  tnggu la gj nnti aku cari dikau kenny!!!!!!




dan 23 hb November 2012 tu balik2 je dari keje nmpk secret recipe dlm kete patutla abng x bg beli mknn yng berat sebelum balik waktu jln kt pasar mlm ingt suh diet rupanye ade rencana tersembunyi



mmmm siap nama penuh tu ade umo skli...


terimeekacihhh yerr thn depan nk hadiah mewah lagi huhuhu..

PENGEMBARAAN KE LANGKAWIIIIIIIII

DARI 12/11/2012 - 14/11/2012..Jalan2 dari putrajaya ke langkawi ngn geng2 yng gi vietnam k.lina, k.ayu & k.zura.. TQ kakak2 sekalian akhirnyerr dapat jua daku naik kabel car syokk sangat..

CORETAN PERJALANAN :

12/11/2012
Naik bas COSMIC EKSPRESS dari putraaya sentral kul 10.15 mlm, dlm bas tido je le, bila sampai kedah bas berhenti kt beberapa perhentian antaranya gurun dan akhir kuala perlis, sampai jer jalan kaki sikit utk ke jeti, bei tiket naik feri, nsb kami dapat masuk feri awal sebab ade beberapa kekosongn tmpt duduk. smpai je LANGKAWI cari kereta sewa dan JELAJAH PULAU LANGKAWI








DALAM BAS PERJALANAN KE KUALA PERLIS





























13/11/2012

DALAM FERI DAN JETI LANGKAWI


JLN2 KAT BERAS TERBAKAR















MAKAM MAHSURI





telaga mahsuri...
















 PSTU KAMI JLN2 KAT KEDAI COKLAT : -
















kami tido di TANJUNG MALIE RESORT



HIDANGAN MKN MLM KAMI:-








14/11/2012

Hari terakhir di langkawi pagi-pagi lagi kami dah bergerak ke cable car langkawi..










































gerun juge le bila naik dan turun tuhh huhh yng penting impian terlaksana huhu













pstu balik ke jeti langkawi bdn kami pun dh larat sangat dah feri tunda dekat 2 jam, air laut plk surut waktu tu dekat nk sampai tersekat pstu bila dh sampai je terus gelap x de elektrik.. nsb sempat  smpai sebelum bas bergerak






alhamdulillah segalanya selamat tanpa sebarang masalah..
kenangan pengembaraan dlm negara di pulau  hanya wanita bini orang dgn kebenaran, naik bas dan feri, serta jalan2 dan shoping tnpa lakinya disisi.. hehe misi berjaya seterusnyee kemana pula kita yer..